Enkel tomatsuppe

Endelig mandag, og en ny og sunn uke står for tur. Etter å ha spist ute i helgen er det ekstra deilig å komme tilbake til to treningsøkter om dagen og sunn mat. Med travle dager er det også greit at det går fort å lage, og da passer denne tomatsuppen kjempebra!



3 dl tomatsaus - 2-3 ss yoghurt naturell - 1/2 ts salt - 1/2 ts pepper - 1 ts oregano - litt vann. Bland alt sammen og tilsett vann til du oppnår ønsket konsistens. Kok det opp og det er klart til å spises. Selv synes jeg det er kjempegodt med ekstra tomatbiter og egg til. Passer både som lunch og til middag, og i tillegg er det lavkarbo!

Lavkarbo kokospannekaker

Å spise sunt i et land der de omtrent ikke har hørt om "sukkerfritt" og "lavkarbo" kan by på utfordringer. I begynnelsen var det like før vi gav opp, men endelig har vi gjort oss litt kjent og har fått kjøpt inn litt basisvarer. Til frokost i dag lagde vi kjempegode pannekaker av kokos, og ettersom de bare MÅ smakes legger jeg ut oppskriften.

4 egg - 2 ss sukrin - 2 ss kokos - 2 ss fiberhusk - 0,5 dl fløte - 1 dl melk. Kan med fordel bytte ut kokos med en spiseskje kokosmel, men vi har ikke fått kjøpt det enda. Bland alt sammen og stek det i smør. Smaker kjempegodt sammen med syltetøy, kokos og jordbær!





Smaker spesielt godt dersom du har en sånn utsikt mens du spiser!


Denne morgenene har vært så deilig! Etter tre treningsøkter i går kom vi oss tidlig i seng, og vi sov som noen steiner i ni timer i strekk. Er så deilig å endelig ha aircondition! Etter frokosten var vi på vår første tennistrening, og det var overraskende vanskelig å holde de riktige posisjonene og slagene. Gleder meg til å få mer øving i det!

Tid i Mexico: 12:10 

Lavkarbo kyllingnuggets

Noen dager får man rett og slett bare lyst på skikkelig drittmat og dette skal helst være uten den dårlige samvittigheten som ofte følger med. Heldigvis MÅ det ikke være sånn at typisk fastfood trenger å være så usunn. I dag lagde jeg lavkarbo kyllingnuggets etter oppfordring fra Ine. Og de ble skikkelig gode! 

Ingredienser
Kyllingfilet
Bacongull (pass på at det ikke er laget av mel)

Slik gjør du
Knus bacongullet i en mikser eller ved å legge det i en pose og knuse det med en kjevle. Kutt kyllingfiletene i terninger/strimler og rull de i det knuste bacongullet før du legger det på en rist med bakepapir. Stek de på 225 grader i 20 minutter. Jeg serverte de med en varm salat av squash og tomat, og med dipp av salsa og rømme. Et måltid proppet av proteiner!





Nå er jeg god og mett, og uten den dårlige samvittigheten jeg hadde fått av ferdignuggets. I tillegg smakte de tusen ganger bedre!

Les mer i arkivet » Mars 2013 » Februar 2013 » Januar 2013

Stine Solberg

20, Bergen



Annonser

bloglovin

Blogglisten

Kategorier

Lenker

Design



hits